יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

כמה טוב, בא אלול!


חודש אלול בפתח.

מחר מגיע ראש חודש אלול, מה זה אומר?

"בחודש אלול תוקעים בשופר, ראש השנה מגיע הוא כבר", כך שרים הילדים ומצפים מאיתנו להסברים.



תוקעים בשופר, יש המשכימים לסליחות. חודש אחר, אווירה אחרת.

חודש אלול הוא לא רק "חודש הרחמים והסליחות" הוא סמל. אות ומופת לקשר של היהודי לבורא העולם.

וכמו כל סמל, גם כאן יש סיסמא. ואפילו בראשי תיבות. "אני לדודי ודודי לי" - זו הסיסמא המתבטאת בראשי התיבות אלו"ל. סיסמא המבטאת המון!

"הימים הנוראים" – ראש השנה ויום כיפור – הם מתנות טובות אותם נתן ה' לעמו כדי שיוכלו לחזור בתשובה.

אם היינו עוברים את חיינו בלי מעצורים, היינו מגיעים אחרי אריכות ימים למעלה – ורק אז מגלים עד כמה בזבזנו את החיים.

העניק לנו הבורא מתנה – מעצור שנתי. כל שנה עוצרים, עומדים לדין ומתכפרים.

איזה טוב ה'.

אבל זה לא נגמר! ה' יודע שאפילו שנה זה יותר מידי בשבילנו. הוא מבין שאנחנו מגיעים לראש השנה, כשכבר מזמן שכחנו שבראש השנה הקודם התחייבנו להיות טובים יותר.

אז קיבלנו מתנה נוספת.

זהו חודש אלול.

בחודש אלול, אני לדודי. אני שוכח את הכול, יש לי רק את ה' ואני צריך לרצות רק אותו. וה' מבטיח – ודודי לי. גם הוא יהיה שלי, יעזור לי להתקרב אליו ולחזור בתשובה כדי שיוכל לכפר לי.

איזה דוד טוב!

דוד. לא אבא. כי אבא לפעמים גם מעניש, דוד הוא רק טוב, רק נותן מתנות.

אני לדודי ודודי לי.

תגובה 1:

  1. באמת מקסים וכ"כ מחזק
    תודה לאלוקים ששלח לנו אותך רבי לופוליאנסקי

    השבמחק