יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

תכתובת: למה ה' לא מראה שהוא אוהב אותנו?





בלוג זה, המתפרסם גם באתרי בלוגים נוספים, יוצר תכתובות מעניינות ומחכימות.
אחת מהן, מובאת כאן לפניכם. בציפייה לחוות דעתכם.

על הפוסט "שמע ישראל קוקוריקו" שפורסם כאן לפני שבועיים, התקבלה התגובה הבאה:

איזה סיפור יפה !
יש לי שאלה :
אני מאמינה בה'
אבל לפעמיים שואלת אם הוא קיים !
נכון יש כמה אלים לכול דבר להודים למוסלמים ....
וגם לנו !
כולם ניבנו מסיפורים אני יודעת אמרו לי ששלנו זה לא סיפור !
אבל אולי אמרו גם להם זה לא סיפור אם הנצרות נכון ?
אם היהדות נכונה ?
אז במה צריך לאהמין ?!?
בברור שבה'
אבל איזה הוכחה יש לך שהוא קיים חוץ מסיפורים ?
הוא עשה את העולם אבל מי ברא אותו ?
למה הכול קשה בחיים האלו למה הוא לא איתנו ?!?
אני תמיד מודה לו על הכול גם טוב וגם רע !
אבל זה תמיד אותו הדבר
 
ובשואה למה הוא לא היה איתנו ?!?!
הנוצרים אומרים ששילמנו את זה בגלל שהלשנו על ישו !
אבלל למה הוא מראה שזה נכון למה הוא לא איתנוו ?!?!
למה הוא לא הייה איתנוו בשואה ?!
איפה הוא שצריכים אותו ?!
סליחה שאני חופרת אבל זה שאלות שתמיד בראש שלי לא מפסיקות אני חייבת תשובה אני מאמינה בה' ואני לא יפסיק בחיים !
אבל לכולם יש שאלות עליו והיסוסים אפילו לרבנים גדולים :(
על תגובה יפה ושאלה חכמה זו, עניתי את התשובה הבאה:

בס"ד

מגיבה יקרה.
ראשית, תודה על התענינותך הקבועה בבלוג, מחמם את הלב!

שאלותייך יפות מאד, ומעידות על אינטלגנציה גבוהה ושאיפה טובה וכנה להכיר ולדעת. תבורכי.

על שאלותייך כולן העניק לנו הבורא יתברך תשובות מפורטות ב"ספר ההדרכה" אותו העניק לנו - התורה הקדושה.
בתורתינו הקדושה מבטיח הקב"ה כי כאשר ניטוש את קיום התורה והמצוות במלואן, יסתיר הוא את פניו מאיתנו. בשלב זה - שלצערנו הגיע אלינו בחורבן הבית - לא נזכה עוד לאותם ניסים גלויים שהעידו על קרבתו של הבורא אלינו.
אחד מאותם מקרים נוראים של "הסתר פנים" התרחש קרוב לחורבן הבית השני. עשרת גדולי ישראל, חכמי התורה, נהרגו במיתות משונות ואכזריות בידי השלטון הרומאי. את בשרו של רבי עקיבא סרקו במסרקות ברזל, את עורו של רבי ישמעאל פשטו בעודו בחיים, ועוד כהנה וכהנה.
חז"ל מספרים כי מלאכי השרת התמרמרו, הם פנו לקדוש ברוך הוא בשאלה זועקת: "זו תורה וזו שכרה?" - כלומר, הייתכן כי לאותם צדיקים קדושים מגיע מיתה נוראה שכזו?
תשובתו של הבורא לא איחרה לבוא: "אם לא תשתקו, אהפוך את העולם למים!"
אנו מוכרחים להבין את התשובה. שכן ברור כי אלוקים לא צריך "לאיים" על המלאכים שישתקו, הוא יכול פשוט לצוות עליהם. הבנה נוספת אותה עלינו לפתור – מדוע להפוך את העולם למים?
יש שהסבירו את תשובתו של הבורא יתברך במשל:
מלך גדול חיפש חייט מיומן, שיתפור עבורו מעיל יקר ערך מחוטי זהב ומשובץ ביהלומים. בקיצור – מעיל שיוכל להתגאות בו בין מלכי העולם.
חייט בעל שם עולמי הוזמן לארמון, ועל-פי דרישתו קיבל לידיו סכום עצום הדרוש לביצוע המשימה. כעבור תקופה קצרה, קיבל המלך את המעיל – מעשה אמן מנקר עיניים. מעולם לא נראה מעיל מפואר שכזה. שש המלך ושמח, ושילם לחייט האמן את שכרו ביד רחבה.
אך היו גם צרי עין בארמון. אחד מהם פנה למלך, וערך חשבון לפיו קיבל החייט סכום כסף כפול מהוצאות ריקמת המעיל. החייט הוזמן לבירור בהאשמה חמורה של מעילה באוצר המלוכה. בכדי להוכיח את צדקתו, ביקש החייט זוג מספריים ו...קרע את המעיל לגזרים!
המלך לא יכול היה לסבול מעשה מחוצף שכזה. "האם האשמה הראשונה לא מספיקה, שאתה מבזה כך את המלך? איך העזת לקרוע את המעיל המלכותי?"
החייט הצטדק: "רציתי להוכיח את צדקתי. רק אם אקרע את המעיל אוכל להראות למלך את הזהב והיהלומים המשובצים בריקמה, כדי שתיטיב להבחין כי לא נטלתי פרוטה מעבר להוצאות!"
כך גם ענה הקדוש ברוך הוא למלאכי השרת:
אין אתם מסוגלים להבין את המתרחש בעולם. רק אני – בורא העולם ומנהיגו – יודע מדוע טוב לו לעולם שמעשים מזעזעים כאלה יתרחשו. אם תרצו להבין את מעשי ה', אצטרך להפוך את העולם למים – להחזיר את העולם כמו שהיה לפני הבריאה, וכך צעד אחר צעד תבינו את המתרחש בעולם.
אין לאף אחד פקפוק כי ה' הוא האלוקים, והוא המשגיח על מעשי כל בני האדם.
רק אין לאף בן אדם יכולת להבין את מעשי ה', שכן חכמתו נעלית מאיתנו. כיצד נבין את כל מה שהוא עושה?

אין לנו אלא להתפלל שנזכה לשוב בתשובה שלמה ואז ישלח ה' את המשיח וישיב אותנו לקירבה גדולה כפי שהבטיח לנו.

שבת שלום.


בהמשך לתשובתי זו, זכיתי לתגובה הבאה:

וואו כאלו ידעתי את כול זה אבל לא הבנתי את הפשר של זה !
ממש תודהה רבהה לך !!
הסיפור ממש יפה אני ישמח ליקרוא עוד סיפורים שאתה כותב
ולגבי המים יש עוד הסבר ששמעתי עליהם כאלו אולי זה לא יהיה קשור ואתה בטוח יודעה את זה :)
מיים -הם קדושים יש בהם תהורה בדיוק כמו התורה שלנו ♥
שמחה שפתחתה תבלוג ושיהיה לך שבת שלום ושוב תודהה !

2 תגובות: